رویدادها آرشیو خبر ها
رنجنامه وینچنتزو ایاكوئینتا از عدالتی كه سرانجام به نجاتش آمد

رنجنامه وینچنتزو ایاكوئینتا از عدالتی كه سرانجام به نجاتش آمد

 

حرف‌های صریح و شكوه‌های فراوان از دردهایی كه مهاجم سابق یووه در سالهای اخیر كشیده همیشه یكی از گزارش‌هایی بوده كه در رسانه‌ها دیده نمی‌شد؛ اتهاماتی كه پس از علنی شدنش، دوران فوتبال او را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داد و در سالهای اخیر نیز همواره به صورت پرونده‌ای باز، تمام اركان زندگی شخصی‌اش از همسر و مادرش گرفته تا چهار فرزندش را تحت تأثیر خود قرار داد. پدر تاجر او در این پرونده هرچند به تحمل 19 سال حبس محكوم شده اما به نظر می‌رسد پای وینچنزو بیگناه به این ماجرا كشیده شده و اینك با حكم جدید دادگاه او از اتهام عضویت در باندی مافیایی به نام «اندرانگتا» تبرئه شده؛ هرچند داشتن دو سلاح گرمِ همچنان داستانِ حضور او در این پرونده را كاملاً نبسته است. مهاجمی كه روزگاری ذخیره طلایی لاجوردی‌ها محسوب می‌شد در گیرودار پرونده‌ای مخوف سرانجام با باشگاه چزه‌نا به دوران فوتبالی‌اش پایان داد (در حالیكه همچنان تحت مالیكت یوونتوس بود.) تا دنیای فوتبال یكبار دیگر شاهد غروبِ فوتبالیستی باشد كه حاشیه‌ها مجال وداعی باشكوه با او نگذاشت.

 

 

وینچنتزو ایاكوئینتا مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس در گفتگو با برنامه «Le Iene» شبكه تلویزیونی «Italia 1» از رنج‌ها و قضاوت‌های یك‌طرفه‌ای كه رسانه‌ها و مردم در مورد اتهامات مطرح شده به او و پدرش داشته‌اند، شكایت‌های بسیاری كرده است كه بخش‌هایی از آن را با هم می‌خوانیم:

 

وقتی قضاوت‌ها و اتهامات یك‌طرفه به من در رسانه‌ها منتشر شد، فرزندانم در خانه با گریه به استقبالم آمدند؛ مادرم كه 4 است از سرطان رنج می‌برد به شدت ناراحت و نگران شده بود و شایعات و اتهامات یك‌طرفه مثل علف‌های هرز زندگی‌ام را محاصره كرده‌ بودند.
نام «اندرانگتا» شبیه یك كابوس تمام زندگی‌ام را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود و تنها و مستأصل شاهد سقوط آزادم در چشم افكار عمومی بودم. اما حالا كه همه چیز به مراحل پایانی خودش نزدیك شده، آیا همان رسانه‌ها وینچنزو ایكوئینتا برایشان همچنان خبری داغ محسوب می‌‎شود؟ اصلاً آیا شما در سینه‌‎هایتان قلب و عاطفه دارید؟
من اهل كالابریا هستم اما آیا این دلیلی كافی برای اینكه كه عضوی از «اندرانگتا» نیز هستم، محسوب می‌شود؟! چطور ممكن است عضوی از «اندرانگتا» باشم وقتی حتی شنیدن نامش نیز لرزه بر اندام من می‌اندازد؟
حالا كه نتایج اولیه دادگاه، مرا در بخشی از اتهامات تبرئه كرده وقت آن فرا رسیده تا حرف‌هایم را به مردم بزنم تا همه بدانند من هرگز ارتباطی با این گروه نداشته‌ام و همه چیز تنها یك پاپوشِ مافیایی بوده كه ناخواسته پای من به آن باز شده بود.
روزنامه‌ها و رسانه‌ها در چند سال گذشته تنها اتهامات زده شده به من را منتشر ‌می‌كردند و در مقابل فرصتی به من برای صحبت داده نمی‌شد. اطمینان داشتم كه بالاخره روزی بی‌گناهی‌ام اثبات خواهد شد؛ من به قدرت «عدالت» ایمان داشتم و به همین خاطر تا انتها با تمام اتهامات و قضاوت‌ها مبارزه كردم.

 

 

ایاكویئنتا در جدیدترین جلسه دادگاه رسیدگی به ارتباط گروهی 150 نفره با باندِ مافیایی «اندرانگتا» هرچند از اتهام عضویت در آن تبرئه شد اما به دلیل داشتن اسلحه به 2 سال حبس محكوم شد. پدر او اما به 19 سال زندان محكوم شد! کارلو تائورمینا وكیل او و پدرش (جوزپه ایاكوئینتا) قرار است به رأی صادره در دادگاه تجدیدنظر شكایت كند.

 

گفتنی است؛ «اندرانگتا» باندی مافیایی كه با شبكه وسیعی از كشورهای اروپایی و آمریكای جنوبی در قاچاق كوكایین مرتبط است و یكی از شبکه‌های گسترده جرایم سازمان‌یافته‌ در ایتالیا و منطقه‌ کالابریا محسوب می‌شود.

 

وینچنتزو ایاكوئینتای 36 ساله از سال 2007 تا 2011 یكی از مهاجمان یوونتوس بود و به همراه بیانكونری‌ها 40 گل در طول 109 بازی كه برای این تیم انجام داد به ثمر رساند. او همچنین یكی از اعضای تیم قهرمان آتزوری در جام‌جهانی 2006 آلمان بوده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: